سفر پاییزی به روستای آهار ( قلعه دختر )
 
فلزیاب ، مطالب علمی و آموزشی
۩۞۩ مدار فلزیاب و دستگاه فلزیاب تضمینی ۩۞۩
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ در زمینه های مختلف مطالب علمی و آموزشی به صورت تخصصی و عمومی فعالیت می نماید و همچنین در زمینه فروش مدارات و دستگاه فلزیاب لازم است این نکته را یاد آور شوم که در این وبلاگ مطالب جدید در صفحه اول قرار نمیگیرد و شما میتوانید برای مشاهده جدید ترین مطالب مورد نظرتون در وبلاگ به بخش موضوعات مطالب به قسمت مورد نظر خود مراجعه نمایید درضمن این وبلاگ آماده تبادل لینک با تمامی وبلاگ ها و سلیت ها می باشد
آخرین مطالب
نويسندگان

 

سفر پاییزی به روستای آهار
 
 


باشروع پاییز، پیشنهاد می کنیم که خود را برای سفر یک روزه پاییزی به اطراف تهران آماده کنید تا با چشم های خودتان زیبایی و جذابیت این فصل را در طبیعت روستای آهارببنید. روستایی که زیبایی های این فصل در آن چند برابر جلوه می کند و با دیدن اینمنطقه مطمئنا پاییز یکی از فصل های مورد علاقه تان خواهد شد.

روستای آهار درشمال شرقی تهران در بخش اوشان، منطقه رودبار قصران قرار گرفته است. باغستان وروستای قدیمی خوش آب و هوایی که به دلیل داشتن طبیعت بکر همیشه مورد توجه بسیاری ازگردشگران و طبیعت دوستان بوده است. چمن زارهای وسیع، با غ ها و درختان کهن سالزیبایی کم نظیر و چشم نوازی به این تکه از دامنه های البرز بخشیده اند.

آهاردر حقیقت در محل تلاقی دو تنگه ای قرار دارد که یکی به سمت شمال غرب به ده تنگه ودیگری به سمت جنوب غرب به منطقه و مزارع و آبشار شکر آب و قله توچال و مرز شهرستانکمنتهی می شود.

در این منطقه می توانید جاذبه هایی مثل آبشار شکراب، امامزادهطاهر شکراب، آبشار ده تنگه، قلعه تاریخی دختر و قلل مرتفع مثل قله قلعه دختر، سیچال، توچال و قزقونچال را ببینید.
 


دهتنگه

برای رفتن به ده تنگه پس از رسیدن به میدان آهار و گذر از یک پل آهنیدرهمان ابتدای راه به یک دوراهی می رسید که راه سمت راست را انتخاب کنید . پس از طیمسافتی در کوچه باغهای آهار و عبور از کنار رودخانه پر آب و خروشان به مسیر مالروییکه تا انتهای دره ده تنگه ادامه دارد می رسید تمامی مسیر را درختان زیبای چنار وگردو و سایر درختان میوه فرا گرفته است و چندین آبشار كوچك و بزرگ با جوش و خروشفراوان دیده می شود . در نهایت به آبشار بزرگ تنگه می رسید این محل جای مناسبی استبرای استراحت و صرف ناهار دسته جمعی، آنهایی که اهل کوهنوردی هستند راه را برایرسیدن به قلعه دختر که قلعه ای نیمه مخروبه ای نیز به همین نام در آن واقع شده استادامه می دهند.



قصردخترک (قزل ماما )
 
قلعه دختر که اسم اصلی آن قزل ماما به معنی قصر دخترک میباشد آتشکده ای ساسانی است که از سنگ ساروج ساخته شده است و به دلیل موقعیت آن باچشم انداز زیبا و وصف نشدنی به دهات اطراف اشراف دارد.

مسیر روستای آهار به ده تنگه از دید بسیاری از گردشگران زیباتر ازمسیر آن به شکراب است با این حالپیشنهاد می کنیم که یک روز دیگر را به روستا باغ شکرآب و آبشارپرآب آن و سایر دیدنیهای این مسیر نیز اختصاص دهید.
 
 

مسیردسترسی به روستای آهار

برای حرکت به سمت آهار از تهران، باید راهی جادهلشگرک شوید و مسیر این جاده به سمت فشم را در پیش بگیرید. بعد از گذر از حاجی آبادو اوشان، به روستای آهار می رسید.

توصیههای لازم:

با توجه به کوهستانی بودن روستای آهار برای سفر به این منطقه کفشمناسب کوهنوردی بپوشید ولباس مناسب این فصل همراه خود ببرید. چون ممکن است یک رگبارپاییزی شما را غافلگیر کند!

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات
پيوندها


ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 120
بازدید دیروز : 221
بازدید هفته : 346
بازدید ماه : 341
بازدید کل : 1436833
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 51
تعداد آنلاین : 1